Най-забележимата област на промяна е в горната част на прозореца на PowerPoint. Вместо менютата и лентите с инструменти, които сте свикнали да виждате, през екрана минава широка ивица, съдържаща много ясни визуални команди, подредени в групи.
Тази ивица се нарича "лентата" и сега тя е вашият контролен център за създаване на презентация. Ще получите известна подготовка относно проектирането й и ще се запознаете със структурата й, така че да ви е лесно и удобно да я използвате.
Лентата
И така, защо е преработена старата система от команди? Поради това, че знаем как работите с нея. Хората, които използват PowerPoint, имат предпочитания към някои команди и ги прилагат постоянно.
В отговор на това сме направили тези команди така, че да изпъкват най-много – те са онези, които се виждат веднага. Целта е те да бъдат видими през цялото време, така че да не се налага да ги търсите в менюта или ленти с инструменти, които не са показани.
Този набор от най-често използвани команди се разполага в първия слой или раздел на лентата, наречен разделът Начало. Тези команди са показани като бутони и поддържат често извършвани задачи, включително копиране и поставяне, добавяне на слайдове, промяна на оформлението на слайдове, форматиране и позициониране на текст и търсене и заместване на текст.
В лентата има и други задачи. Всеки раздел е посветен на даден вид работа, която извършвате при създаването на една презентация. Бутоните във всеки раздел са подредени в логически групи. Най-популярните бутони във всяка група са най-големи. Дори по-новите команди, които клиентите търсеха и не успяваха да открият в по-ранните версии, сега се виждат много по-добре.
Няма коментари:
Публикуване на коментар